tisdag 9 april 2013

Viggo trivs med livet

Viggo solar. Det är riktigt varmt. Alldeles vindstilla. Ligger på den söndertuggade gamla röda filten. Den gula bollen skymtar. Viggo trivs med livet. Vilar upp sig efter mycket lek och en hel del...

...bus. Ett ögonblicks verk. En kreativ och handlingskraftig tax. Suck! Jaja, får väl plantera något som väller över kanten. Det blir nog bra det också.

Vänder blicken och tanken mot något annat än den "bearbetade" korgen. Klipper tråkiga blad från julrosorna och blir glad då jag ser knopparna därunder. Så mycket som är på gång...

6 kommentarer:

  1. Så härligt han har det, fina Viggo! Nu ligger allt det härliga framför oss! Kram Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanna
      Han är go och har det gott... Ja, och precis, nu är det mycket att se fram emot.
      Äntilgen! Inte en dag, en timme, för tidigt, hihi.
      Kram
      /Katarina

      Radera
  2. Vilken lite raring!Jag är uppväxt med dvärg o mellanpinscher så när jag ser din Viggo blir jag varm i hjärtat.Färgerna o tecnkingen är ju lika :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är go. Om än busig. Fast lite bus vill man, dvs jag, ju ändå ha hos en hund.... men kanske inte just den korgen, hihi...
      V leker en del med några dvärgpinschers (hm, stavas det så?) och de är så trevliga hundar... snacka om energi, hihi...
      Kram
      /Katarina

      Radera
  3. Sicken trädgårdshjälp du har!
    Nåja, jag tror att mina höns gör minst lika mycket ofog i min trädgård. Fast ännu har de inte bitit av något från korgarna! Däremot planerar de om mycket i rabatterna. Mestadels gräver de upp, men sedan glömmer de att sätta ner igen.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. Ja, Viggo "hjälper ju till" en del. Men fåglarna (har nu inga höns, men andra) bidrar också. Framförallt att gräva upp verkar vara deras melodi... ja, och de har varit "delaktiga" i att skapa (alltför) naturliga kanter till dammen.. =oP
      Kram
      /Katarina

      Radera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...