tisdag 30 april 2013

Narcisser i slutet av april

I höstas stoppade jag ner flera lökar i jorden, idén om en härlig narcissplantering hägrade. Jag satte lökarna i grupper. Funderar på om jag efter att de har blommat över ska flytta om dem och göra det mer ängslikt, dvs plantera mer blandat. Nåväl, många sorter visar endast grönt än så länge, ja, svårt att veta hur det skulle sett ut om våren kommit tidigare. 

Det fanns en del planterat tidigare, "vanliga" påskliljor och även en ljus sort (vid päronträdet), som jag inte vet var den kommer ifrån. Men annars är de flesta lökarna skickade från Holland i höstas. Se inlägg.

Funderar också på planteringens omgivning: Syrenhäcken, som ska bilda grön bakgrund har precis börjat visa blad. Nu är den gles och det låga staketet, som annars döljs av grönskan, bildar randig bakgrund. Dessutom är gräsmattan full av skador, visar nästan mer brunt än grönt. Nåja, får försöka bortse från detta, kanske hoppas på ett annat år, en annan vår...






6 kommentarer:

  1. Oj så fin våräng, underbar!
    Ha en underbar valborg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      På inspektionsrunda igår kväll... jodå, nu blommar än fler =oP
      Ha en härlig 1:a maj!
      /Katarina

      Radera
  2. Instämmer med Berit! Vilken fin våräng du har skapat! Det ser ut fantastiskt vackert!
    Önskar dig en härlig Valborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Märit... ja, och hoppas den blir tätare med tiden...
      Ha en härlig 1:a maj!
      Alnarp på söndag?
      Ses, hoppas jag...
      /Katarina

      Radera
  3. Galet vackert! och vad långt allt har hunnit!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Tack!
    Egentligen borde jag ta semester nu, sätta mig i en stol och bara titta på allt som kikar upp och spricker ut... Återvända till jobbet i... oktober-november sisådär =oP
    Ha det gott!
    kram
    /Katarina

    SvaraRadera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...