tisdag 29 januari 2013

Ja, ni vet. Jag vet att ni vet.

Nyss därute i trädgården i samspråk med trädbeskäraren: "Här händer det alltid något" säger han och kikar sig omkring bland allt det ofärdiga och - ärligt talat - rätt skräpiga. Så pratar vi vidare om tankarna för den hörnan, den där platsen, det där trädet osv. Ja, ni vet. Jag vet att ni vet. Sedan några ord om vad trädgården gör med oss. Samtalet flödar av sig själv, vi är båda engagerade i och påverkade av våra gröna rum. Jag säger att min relation till insekter blivit annorlunda än förr. Han håller med och menar att så blir det ju, det är ett led i att bli en av de där som inte bara har trädgård som kuliss, utan att tillhöra trädgårdsfolket. Mm, så är det nog. Här några insekter från förra sommaren, tror att det var en av de första gångerna jag testade den då nya kameran.










2 kommentarer:

  1. Fina bilder att längta till!
    Visst var det ett bi på åtminstone en av bilderna?

    Länge sedan du bloggade sist...litet paus bara?

    Kram! Märit

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja, varit lite si och så med såväl bloggande som trädgårdstankar. Varit MYCKET med jobb & studier&annat, men nu känns det som det landar. Nåväl, rätt OK att gå i ide såhär under vintern. Men idag, en mängd fågelkvitter och ett ljus som verkar lovande...

    Kram!

    SvaraRadera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...