måndag 26 november 2012

På onsdag...

Busväder! Söndagen bjöd på ihållande regn och kall blåst. Jag valde bort trädgården och kurade inomhus, medan jag suckade över allt det ogjorda som inte blev gjort. Dags att skärpa mig, klä mig för uppgiften och traska ut och göra det som göras ska. Men inte idag. Och inte imorgon. Men onsdag lovar ledig tid.

Vad blir det för väder på onsdag? Kollar SMHI och ser att blåsten då avtagit, grå moln på förmiddagen, men så klockan tretton så visar sig en gul sol och ett vitt moln. Sex grader. På torsdag går temperaturen ner mot nollpunkten och på fredag når den dit. Brrr. Alltså inleder jag mitt trädgårdsarbete på onsdag efter lunch. Färdig före vinterkylan slår till. Hoppas jag. Ute i god tid, som vanligt... 

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag också hade kommit till skott!
    Fy vad det är trögt att ta itu med de där sista "måstena"!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kom igång idag. Gjordes en del (se inlägg), men långt ifrån allt. Om vintern kommer så måste jag helt enkelt strunta i den, låtsas som det regnar (helst inte bokstavligt) och kunna få ner de kvarvarande lökarna åtminstone. Ja, o skydda en del trädgårdsmöbler, vore ju inte fel. Och.. och... och... =o)

      Radera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...