tisdag 7 augusti 2012

Kameran gör inte fotografen

Nja, kanske i viss mån, men inte så mycket som man kanske tror. Tänker jag. Precis packat upp postens paket med ny kamera och objektiv. Instruktionsböcker på olika språk, jag väljer svenska. Men det är rätt obegripligt det också. Visar det sig. Nåväl, klickar lite här och där, testar och leker lite. Men inser att  det är dags att lära mig mer. Nåväl, här några bilder från den allra första rundan. Titta snällt och överseende, tänk att det inte endast är en trädgård "i vardande", utan även en bakom kameran "i lärande". 

Lite mer nära först, men den andra är ju samma tagning.

 Vid dammen.

Viggos blick, han är lite sur för jag har nyss sagt till honom att han inte får gräva i planteringarna.

Blodtopp och insekt. Ja, vad ska man säga mer...?

Gurkört. Säg det på halländska, typ Per Gessle, så blir det lite roligare. (Hm, mina hemtrakter under en stor del av uppväxten, så jag klämmer i med ett: Göööökööööööt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...