måndag 23 april 2012

Kungsängsliljor

Älskar dem! Har sått så många. Flera omgångar. Ger inte upp. Ja, det borde jag kanske, för det är ju inte något stort antal som kommer upp. Men de som visar sig är så välkomna. Med kameran i lördags gladdes jag åt några vid dammen.
Jag har även några vita, svåra att fånga på bild. Nåväl, de växer strax intill den gröna rosen - Rosa Viridflora. I bakgrunden den - än så länge - friska buxbomshäcken. Vågar inte tänka tanken, nej, jag tänker inte tänka den.




4 kommentarer:

  1. Har också fått knoppar på kungsängsliljorna. Inte heller här är de många, men de minskar inte heller, så jag fortsätter att hoppas på en liten dunge! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får väl se om Pernilla sitter inne med något tips, så att vi också får några fler...

      Radera
  2. Tänk så bra det är med dåligt minne! Nu blommar massor av kungsängsliljor i min rabatt, vilken överraskning! Så trevlig av mig att jag tänkte så rätt i höstas. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pernilla, härligt!!! Jag vill ju också ha massor... suck! Har du något tips?

      Radera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...