torsdag 26 april 2012

I bubblan speglas... Ser du?

Förra inläggets sista bild är den första bilden här. Det jag inte noterade då, utan först såg då jag klickade upp bilden, var att bubblan speglar omgivningen. Ser du? Det är framförallt äppleträdet som syns. Jag gör några närbilder, så kanske det blir tydligare.
I en annan bild, en annan bubbla. Lite annan vinkel. Här ser jag mig själv (rätt suddigt)  ståendes till vänster om trädet. Bakom är en vitmurad vägg. Till höger syns grannens höga björk, stammen är alldeles svängd. Ej så i den bubbla vi brukar kalla verkligheten.

Läget med dammen? 

Ifall någon undrar: Jodå, under gårdagen blev det en hel del jobb gjort. Dammen är nu tömd på mer än hälften av vattnet och allt det andra som nu låg däri, som istället blivit gödning runtom i trädgården. Det stinker, detta pga att fallfrukten jäser och bildar alkohol, har jag fått veta via en tråd på AoT-forumet. Nåväl, ska inte vara någon risk att djur och växter blir berusade. Ja, och odören ska försvinna. Ser fram emot det. Förhoppningsvis även från mina händer, för handskarna läckte. I veckan slutförs arbetet med att tömma och rengöra dammen. Ja, och sedan påbörjas det roligare, fixa dammens kanter och även med växter och stenar i själva vattnet.

2 kommentarer:

  1. SÅ häftiga bilder!!!
    Tänk vilket party smådjuren kunde fått om de sippade lite äppelmust ur dammen ;-) Dammvatten är det bästa man kan vattna med, ger aldrig mina växter annat.
    Ha en fin dag!
    (Hittade hit från AOT's forum)

    SvaraRadera
  2. Hej Nilla,
    Kul att du kikar in på min sida. Ja, jag var och vandrade runt hos dig imorse. Vilka dammar! OJ OJ OJ! Gjorde vågen =o) Ja, och även jag via AoT-forumet. Är ett toppenforum!!!
    Bilderna... ja, rena bryggeriet!!! =oP
    Tyvärr hinner jag inte jobba något med dammen idag. Fast kanske... en liten stund ikväll.
    Ha det riktigt gott du också!

    SvaraRadera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...