torsdag 9 februari 2012

Jag går en runda i trädgården och...

...kikar runt. Tidigare har jag påbörjat en sida där jag ska försöka lista alla de växter som finns i trädgården. Nu önskar jag också sätta växterna i sitt sammanhang, ja, så därför har jag skapat en sida där jag ska försöka sammanställa text och bilder som skildrar de olika miljöerna/planteringarna. Jag inleder med en plantering där den vita doftpionen (Paeonia lactiflora) är favoriten, dock i gott sällskap av rosen Henry Hudson är en storblommig schersmin (Philadelphus 'Belle Etoile'). Och en del annat. Materialet fylls på allteftersom. För mer text och bild, se länk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...